Opleiding contactcenter medewerker volgen

Help je graag mensen en ben je goed met gesprekken voeren via de telefoon? Dan is een opleiding contactcenter medewerker zeker iets voor jou. Een contactcenter medewerker, ook wel callcenter medewerker genoemd, voert gesprekken met klanten via de telefoon, en soms ook via de e-mail. Er is vrijwel overal een klantenservice en hier zou jij dan aan de slag gaan.

Als je een telefoontje krijgt kun je te maken krijgen met inbound- of outboundgesprekken. Het verschillen hiertussen is dat je bij inbound gebeld wordt door de klant die vragen voor je heeft. Hier verleen je dus service aan de klanten. Bij outbound gesprekken bel je zelf een klant op. Hier probeer je dan iets aan te verkopen en de klant te overtuigen waarom een product interessant voor ze is. Als je graag contact hebt met klanten, dan is deze opleiding een goed idee voor jou

Inhoud opleiding contactcenter medewerker

Als je de opleiding contactcenter medewerker volgt, word je dus opgeleid tot een contactcenter medewerker die de klantenservice en verkoop van een bedrijf regelt. Aangezien communicatie hier heel belangrijk is, leer je veel over verschillende technieken voor het voeren van een gesprek. Vaak is dit commercieel. Je leert hoe je reageert op en omgaat met klachten, hoe je iets kan verkopen met de juiste argumenten, hoe je een product interessant maakt voor een klant en hoe je kunt onderhandelen.

Er zijn op veel plekken klantenservices, en ook callcenters zijn overal. Hierom zoeken ze op veel plekken contactcenter medewerkers. Na deze opleiding gedaan te hebben, zul je er zeker bij een aan de slag kunnen.

No Comments, Be The First!

Your email address will not be published.